Dorota OtrębaPoczątki w roli menedżera nie zawsze są łatwe. Mając tego świadomość,
stworzyliśmy program, który buduje kompetencje osobiste, ale także markę
osobistą uczestników. Również dlatego postawiliśmy na niespotykane
w innych programach rozwiązania, jak indywidulane sesje zdjęciowe
uczestników, sesje coachingowe czy nietypowe rozwiązania dostarczania
wiedzy. Program przygotowuje poczatkujących menedżerów w zakresie
skutecznego zarzadzania zespołem i skutecznego przywództwa. Nie można
jednak zapominać o relacyjnej wartości programu. Jest to wyjątkowa
możliwość dzielenia się wiedzą, w środowisku osób będących na podobnym
etapie rozwoju zawodowego, choć posiadających inne doświadczenie.
Zachęcam wszystkich którzy myślą o swoim rozwoju oraz MBA, do zrealizowania planów. Cytując Amelię Erhart,
„Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie. Reszta to już tylko kwestia wytrwałości”.
dyrektor programu MBA
Program obejmuje:
- 2 semestry zajęć online (w tym 1 zjazd stacjonarny)
- 160 godz. zajęć podzielonych na 4 moduły
- 1 indywidulana sesję coachingową
MODUŁY:
I MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE MENEDŻERA – 48 godz.
- FRIS - Style Myślenia i Działania Lidera/ Menedżera (zjazd będzie realizowany tradycyjnie we Wrocławiu)
- Marka osobista i autorytet lidera
- Inteligencja emocjonalna - fundament w zarządzaniu
II MODUŁ: EFEKTYWNE ZARZADZANIE ZESPOŁEM – 48 godz.
Założenia modułu:
Podczas modułu uczestnicy wspierani są sesją Action Learning, na której będą omawiać wyzwania związane z pracą menedżera, szczególnie w temacie zarządzania zespołem. Uczestnicy będą je analizować, opracowywać rozwiązania i wyciągać wnioski ze swojej pracy- uczyć się w działaniu. W trakcie tych sesji będą przyglądać się temu jak się komunikują, współpracują, słuchają się nawzajem, na ile treściwe są ich spotkania, jakie pytania zadają, jak dbają o zaangażowanie w grupie, jaka jest dynamika ich pracy i na ile skupiają się na celu.
Budowanie efektywnych zespołów
- Jak wykorzystać cechy wysoce skutecznych zespołów według naukowych badań z korporacji Google?
- Dostrzeganie i wykorzystanie potencjału ról zespołowych
- Fundament - ustalanie zespołowych zasad pracy
- Jak wykorzystać różnorodność i inkluzywność do maksymalizacji skuteczności zespołu?
- Co menedżer powinien robić na różnych etapach rozwoju grupy
Dysfunkcje pracy zespołowej
- Jak zapewnić bezpieczeństwo psychologiczne w grupie?
- Jak radzić sobie z konfliktem i prowokować owocne, treściwe dyskusje?
- Co zrobić, żeby członkowie zespołu realnie angażowali się w podjęte decyzje?
- Jak wzbudzać poczucie odpowiedzialności w pracownikach?
- Co robić, aby zespół skupiał się na wynikach, a nie na interpersonalnych grach i potyczkach?
Prowadzenie efektywnych spotkań
- Wykorzystanie naukowych badań z Massachusetts Institute of Technology (MIT) do prowadzenia owocnych spotkań
- Prowadzenie spotkań przez skupienie na celach
- Narzędzia zespołowego rozwiązywania złożonych problemów i podejmowanie działań na rzecz zmiany
- Techniki z Action Learning, które pozwalają na:
- kończenie spotkań o czasie,
- treściwość wypowiedzi bez dygresji i monologów,
- kończenie spotkań z jasnym planem działań,
- podsumowanie wniosków,
- zapewnienie ciągłego doskonalenia pracy zespołu,
- budowanie zaufania w grupie,
- sprawne analizowanie problemów i generowanie rozwiązań.
Zespół rozproszony i wirtualny
- Jak wykorzystać spotkania online do podejmowania decyzji i zwięzłych dyskusji
- Jak angażować członków zespołu w trakcie spotkań
- Pułapki zespołów rozproszonych i wirtualnych- na co uważać i jakich błędów nie popełniać
- Współpraca na rzecz wyników
- Grupowy trening rozwiązywania problemów i uczenia się współpracy i komunikacji w działaniu
- Treningu kompetencji emocjonalnych i empatii
- Trening umiejętności coachingu i mentoringu podczas pracy zespołowej
- Rozwój kompetencji współpracy i komunikacji na podstawie badań FRIS (z części 1 programu)
- Trening umiejętności przywódczych w zespole (wprowadzenie do skutecznego przed częścią 3)
III MODUŁ: SKUTECZNE PRZYWÓDZTWO – 48 godz.
Przywództwo sytuacyjne
- Rozpoznanie pracowników i dobór stylu
Lider w roli mentora i coacha
- Narzędzia coachingowe w zarządzaniu
- Modele rozmów coachingowych GROW/IGOW
- Zasady skutecznego zadawania pytań
- Zasady i narzędzia w mentoringu
Lider zmiany – zarządzanie zmianą w organizacji
- Rola lidera w procesie inicjowania i wdrażania zmiany
- Różne reakcje pracowników na zmianę (reakcja psychologiczna)
- Techniki radzenia sobie z oporem pracowników na zmiany
- Rola lidera w zarządzaniu kryzysowym
Skuteczność i efektywność menedżera
- Planowanie pracy menedżera
- Planowanie długofalowego rozwoju lidera
- Ustalanie celów i techniki komunikowania ich w zespole
- Zasady i techniki delegowania zadań
- Mierzenie i ocena wykonywania zadań
Feedback i feedforward
- Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika
- Jak zastosować informację zwrotną i kiedy?
- Wyrażanie informacji zwrotnej - pochwała, reprymenda, feedforward
- Blokady i mechanizmy obronne
Motywacja i inicjatywa
- Różnice w motywowaniu pracowników pokoleń X, Y, Z
- Techniki pobudzania inicjatywy
- 7 poziomów inicjatywy
- Co obniża zaangażowanie w firmie?
Budowanie zaangażowania
- Poziomy zaangażowania pracowników
- Zaangażowanie a praca zdalna. Co się zmienia?
- Powody utraty zaangażowania?
- Rola liderów w angażowaniu pracowników
IV MODUŁ – DO WYBORU – 16 godz.