Paweł ObrzudJuż po pierwszym zjeździe na studiach MBA wiedziałem, że jest to dobra inwestycja. Gdy poznałem grupę, zdałem sobie sprawę, że jeżeli prowadzący będą chcieli skorzystać z naszych doświadczeń zawodowych, a my z ich bogatego doświadczenia, to razem stworzymy wartościowe zajęcia. Jestem obecnie na drugim roku i uważam, że to jak najbardziej się udało
uczestnik studiów MBA w Opolu
Zarządzanie jakością pozwala na identyfikowanie i eliminowanie błędów oraz niedoskonałości w procesie produkcji i świadczenia usług. Dzięki temu jakość produktów i usług wzrasta, co z kolei przekłada się na zadowolenie klientów i lepsze wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Zapraszamy na studia, dzięki którym zdobędziesz wiedzę na temat standardów w zarządzaniu firmą oraz ich wdrażania w praktyce. Poprawienie tych procesów i procedur prowadzi do zwiększenia efektywności i wydajności pracy, a przedsiębiorstwa, które stosują zarządzanie jakością, cieszą się pozytywnym wizerunkiem. Dzięki temu klienci, pracownicy i partnerzy biznesowi postrzegają takie firmy jako wiarygodne i rzetelne.
Czas trwania: 3 semestry
Liczba godzin: 288 godz. zajęć dydaktycznych
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów Executive MBA – Zarządzanie Jakością jest uzyskanie pozytywnych wyników ze wszystkich modułów, z egzaminu końcowego i pracy biznesowej, z gry menedżerskiej Marketplace oraz frekwencja na poziomie minimum 80%.
Absolwenci studiów Executive MBA – Zarządzanie Jakością otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Executive MBA – Zarządzanie Jakością oraz dyplom Executive MBA – Zarządzanie Jakością wystawiony przez Uniwersytet WSB Merito Opole oraz certyfikaty „Wymagania ISO 9001:2015” oraz „Manager ds. jakości TÜV SÜD” wystawione przez TÜV SÜD Polska Sp. z o.o. Warunkiem uzyskania certyfikatów jest frekwencja na zajęciach podczas trzeciego semestru w wymiarze 100%.
Ostateczny wynik ukończenia studiów Executive MBA – Zarządzanie Jakością jest składową wyniku z pierwszego roku (50%) oraz wyniku trzeciego semestru (50%).
Wynik z pierwszego roku jest składową średniej ocen ze wszystkich modułów (60%), oceny z gry strategicznej Marketplace (20%) oraz egzaminu końcowego (20%).
Wynik trzeciego semestru jest składową średniej ocen ze wszystkich modułów (60%) oraz oceny z pracy biznesowej (40%).
OBIERZ KURS NA MBA – spotkanie wprowadzające do studiów (8h)
KOMUNIKACJA (48 godz.)
Psychomanipulacje w biznesie (16 godz.)
W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:
- opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała
- zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych
- zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.
Wystąpienia publiczne / Hybrydowa komunikacja lidera – moduł online (16 godz.)
Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa komunikacja lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu w wirtualnym i realnym świecie, który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi,
- wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny,
- wyróżniać swój temat i spotkanie z tłumu innych,
- korzystać z pomocy wizualnych,
- przekonywać do swoich racji i inspirować publiczność.
Negocjacje w biznesie (16 godz.)
Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy procesu modelu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:
- opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych
- zrozumienia procesu percepcji partnera,siebie i sytuacji negocjacyjnej
- tworzenia strategii negocjowania
- planowania zadań negocjacyjnych
- wdrażania podstawowych praw negocjacji
- zaznajomienia się z technikami negocjacji
- opanowania umiejętnośći redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu
- diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji
- radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych
- poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
OTOCZENIE BIZNESOWE (32 godz.)
Otoczenie prawne (16 godz.)
Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:
- krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma
- dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej
- dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy
- wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa
- zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne
- przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych
- podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.
Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)
Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia kształtują u uczestników orientację w zakresie globalnych problemów ekonomicznych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej,
- analizować współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej,
- analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.
HR (32 godz.)
Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz.)
Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:
- rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach
- rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im
- rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu
- maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole
- poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu
- rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera
- rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu
- poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI
Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz.)
Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:
- kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji
- budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy
- budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia
- udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku
- umiejętnie ustawiać cele w organizacji
- rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji
- wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy
- analizować zasadnicze funkcje human resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji
- opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (32 godz.)
Źródła finansowania (16 godz.)
Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem uczestnictwa w module jest wzrost kompetencji w zakresie:
- specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej,
- analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału,
- doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.
Analiza wiarygodności finansowej (8 godz.)
W czasie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. Po zakończeniu uczestnicy potrafią:
- pozyskiwać informacje finansowe z otoczenia biznesowego,
- wykorzystywać narzędzia do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa,
- czytać informacje finansowe,
- podejmować decyzje przekładające się na wyniki finansowe.
Ocena efektywności inwestycji (8 godz.)
Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć studenci zdobywają doświadczenie przydatne w analizie i ocenie planowanych oraz realizowanych projektów inwestycyjnych. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych,
- określać wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.
STRATEGIA (32 godz.)
Zarządzanie strategiczne (16 godz.)
Podczas dwudniowego spotkania uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań i trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie tworzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii.
- zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu
Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)
W ramach modułu Zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji – tak jak i w świecie rzeczywistym – jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnicy stają przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi.
Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Studenci przekonują się jednak, że można zredukować tę niepewność, poprzez opieranie swoich decyzji na wynikach z przeszłości. Ponieważ mogą robić korekty, tak więc radzą sobie nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania dotyczące przyszłości).
Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć zawierają poglądowe omówienie decyzji, które uczestnicy muszą podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego.
MODUŁ DO WYBORU (32 GODZ.)
Uczestnicy wybierają jeden moduł z poniższych. W programie studiów znajduje się ten moduł, który został wybrany większością głosów.
- Jak zbudować mentalny mistrzowski zespół i być nieformalnym liderem.
- Tech-Trends - transformacja cyfrowa.
- Zarządzanie zmianą.
- Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu.
LISTA MODUŁÓW PODLEGAJĄCYCH OCENIE (2 rok – Zarządzanie jakością):
System zarządzania jakością (ISO 9001:2015) (8 godz.)
Podczas zajęć poruszane są między innymi tematy związane z kontekstem organizacji, analizą danych, podejściem procesowym czy wsparciem procesów głównych. Uczestnicy poznają wyzwania i odpowiedzialności stawiane menedżerom, a także narzędzia ułatwiające realizację zadań stawianych przez normę ISO 9001:2015.
Po zakończeniu zajęć uczestnicy potrafią poprawnie zinterpretować wymagania stawiane przedsiębiorstwu przez normę ISO 9001:2015.
Role i zadania najwyższego kierownictwa w systemie zarządzania jakością (8 godz.)
Zajęcia przybliżają obowiązki i odpowiedzialności najwyższego kierownictwa zgodnie z systemem zarządzania jakością. Uczestnicy dowiadują się, jak rozumiane jest pojęcie przywództwa i w jaki sposób wpływa ono na wyniki osiągane przez organizację. Przedstawiane są metody i narzędzia wspomagające wykonywanie zadań najwyższego kierownictwa, w tym wyznaczanie celów i określanie efektywności poszczególnych procesów. Podejmowany jest również temat motywowania pracowników oraz komunikacji w przedsiębiorstwie.
Po zakończeniu zajęć uczestnicy potrafią odpowiednio realizować zadania najwyższego kierownictwa w systemie zarządzania jakością.
Budowanie podejścia procesowego w organizacji (16 godz.)
VSM, czyli mapowanie strumieni wartości, jest narzędziem opartym na analizie przebiegu procesów w przedsiębiorstwie w postaci mapy strumienia wartości odzwierciedlającej aktualny stan. Na jej podstawie można stworzyć wizję stanu docelowego oraz plan dojścia do tego stanu. Uczestnicy zajęć poznają etapy i cele zastosowania VSM, a dzięki ćwiczeniom na zadanych przykładach sprawdzają, jak zastosować je w praktyce.
Narzędzia jakości (16 godz.)
Na zajęciach omawiane są instrumenty, którymi można posłużyć się, aby efektywnie zbierać i analizować dane dotyczące szeroko pojętego zarządzania jakością. Zastosowanie metod i narzędzi doskonalenia jakości w przedsiębiorstwie ułatwia podejmowanie decyzji opartych na uzyskanych przy ich użyciu wynikach. Pozwala również na szybkie reagowanie i podjęcie odpowiednich działań w przypadku rozbieżności stanu faktycznego z założonymi celami.
W trakcie zajęć omówione są:
- FMEA procesu (PFMEA),
- analiza przyczyn źródłowych (RCA),
- plany kontroli.
Po zakończeniu zajęć uczestnicy potrafią zastosować w praktyce wybrane narzędzia jakości oraz interpretować wyniki uzyskane dzięki tym narzędziom.
Lean management (16 godz.)
Na zajęciach omawiane są narzędzia i techniki zarządzania przedsiębiorstwem opartego na elastyczności oraz dążeniu do wysokiej jakości na drodze ciągłego doskonalenia. Zastosowanie Lean management niesie ze sobą wiele korzyści dla organizacji, w tym: zmniejszenie kosztów, wzrost elastyczności, uzyskanie produktów o wysokiej jakości, skrócenie czasu realizacji zamówień. Udział w zajęciach pomaga dobrać odpowiednie narzędzia zarządzania dla organizacji, a także pokazuje, jak stosować je w praktyce.
Auditowanie systemu zarządzania jakością (16 godz.)
Na zajęciach uczestnicy poznają cechy idealnego auditora i mogą skonfrontować z nimi własne umiejętności i wiedzę. Zakres zajęć obejmuje zarówno przygotowanie do audytu, jego przeprowadzenie, jak i działania poaudytowe. Podane są praktyczne wskazówki dotyczące opracowania dokumentacji audytowej oraz rozwiązywania trudnych sytuacji podczas audytu. Uczestnicy sprawdzają swoje umiejętności podczas symulacji i studiów przypadków. Uczestnictwo w zajęciach pozwala na samodzielne prowadzenia audytów wewnętrznych w organizacji.
UWAGA:
Dodatkowo po uiszczeniu opłaty słuchacze mogą otrzymać certyfikat „Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015”. Sugerowana cena: 150 zł netto (184,50 zł brutto).
TÜV SÜD Polska Sp. z o.o. wydaje w cenie zajęć certyfikat „Wymagania ISO 9001:2015” oraz „Manager ds. jakości TÜV SÜD”.