Magdalena Kuriata
Dzisiejsze oczekiwania pracowników w stosunku do liderów znacząco różnią się od tzw. tradycyjnego podejścia do przywództwa. Dynamiczne zmiany, które obserwujemy w środowiskach biznesowych wymuszają ciągłe dostosowanie kompetencyjne liderów. Jakie powinno być przywództwo dzisiaj to wypadkowa wielu zmiennych. Dziesiątki koncepcji przywództwa uwzględniają praktyki dobrego zarządzania, dostarczają nowoczesnych narzędzi oraz wskazują cechy i umiejętności, którymi powinien się charakteryzować lider. Studia Executive MBA - Leadership Excellence to sposób, aby być liderem ciągle doskonalącym się, poszukującym metod odpowiednich dla swojego zespołu, wykraczającym poza swoją strefę doświadczeń. Team szkoleniowy nadaje studiom wymiar międzynarodowy. Budujmy wspólnie świadome przywództwo. Zapraszam.
Dyrektor Programu MBA
Studia Executive MBA - Leadership Excellence to propozycja głębokiego zanurzenia się zarówno w tematy twardego managementu, jak i w przywództwa opartego o najnowsze osiągnięcia nauki. To okazja, aby popracować nad swoim najlepszym wariantem lidera, który odpowie na oczekiwania międzynarodowego środowiska pracy oraz przyszłego pokolenia pracowników.
Program EMBA Leadership Excellence przygotowany jest dla doświadczonych menadżerów i liderów, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie przywództwa i zarządzania na poziomie strategicznym.
Czas trwania: 3 semestry
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów Executive MBA – Leadership Excellence jest uzyskanie pozytywnego wyniku:
- ze wszystkich modułów,
- z egzaminu końcowego,
- z pracy biznesowej,
- z gry menedżerskiej Marketplace,
- elementem warunkującym jest również frekwencja na zajęciach w wymiarze 80%.
Absolwenci studiów Executive MBA – Leadership Excellence otrzymują:
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Executive MBA – Leadership Excellence
- dyplom Executive MBA – Leadership Excellence wystawiony przez Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu.
Ostateczny wynik ukończenia studiów Executive MBA – Leadership Excellence jest składową wyniku z pierwszego roku studiów (50%) oraz wyniku trzeciego semestru (50%).
Wynik z pierwszego roku jest składową średniej ocen ze wszystkich modułów (40%), oceny z symulacji biznesowej Marketplace (30%) oraz egzaminu końcowego (30%).
Wynik trzeciego semestru jest składową średniej ocen ze wszystkich modułów (40%) oraz oceny z pracy końcowej (60%).
OBIERZ KURS NA MBA – spotkanie wprowadzające do studiów (8h)
KOMUNIKACJA (48 godz.)
Psychomanipulacje w biznesie (16 godz.)
W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:
- opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała
- zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych
- zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.
Wystąpienia publiczne / Hybrydowa komunikacja lidera – moduł online (16 godz.)
Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa komunikacja lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu w wirtualnym i realnym świecie, który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi,
- wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny,
- wyróżniać swój temat i spotkanie z tłumu innych,
- korzystać z pomocy wizualnych,
- przekonywać do swoich racji i inspirować publiczność.
Negocjacje w biznesie (16 godz.)
Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy procesu modelu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:
- opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych
- zrozumienia procesu percepcji partnera,siebie i sytuacji negocjacyjnej
- tworzenia strategii negocjowania
- planowania zadań negocjacyjnych
- wdrażania podstawowych praw negocjacji
- zaznajomienia się z technikami negocjacji
- opanowania umiejętnośći redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu
- diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji
- radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych
- poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
OTOCZENIE BIZNESOWE (32 godz.)
Otoczenie prawne (16 godz.)
Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:
- krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma
- dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej
- dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy
- wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa
- zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne
- przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych
- podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.
Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)
Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia kształtują u uczestników orientację w zakresie globalnych problemów ekonomicznych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej,
- analizować współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej,
- analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.
HR (32 godz.)
Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz.)
Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:
- rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach
- rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im
- rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu
- maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole
- poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu
- rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera
- rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu
- poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI
Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz.)
Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:
- kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji
- budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy
- budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia
- udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku
- umiejętnie ustawiać cele w organizacji
- rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji
- wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy
- analizować zasadnicze funkcje human resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji
- opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (32 godz.)
Źródła finansowania (16 godz.)
Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem uczestnictwa w module jest wzrost kompetencji w zakresie:
- specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej,
- analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału,
- doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.
Analiza wiarygodności finansowej (8 godz.)
W czasie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. Po zakończeniu uczestnicy potrafią:
- pozyskiwać informacje finansowe z otoczenia biznesowego,
- wykorzystywać narzędzia do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa,
- czytać informacje finansowe,
- podejmować decyzje przekładające się na wyniki finansowe.
Ocena efektywności inwestycji (8 godz.)
Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć studenci zdobywają doświadczenie przydatne w analizie i ocenie planowanych oraz realizowanych projektów inwestycyjnych. Po zakończeniu modułu uczestnicy potrafią:
- oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych,
- określać wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.
STRATEGIA (32 godz.)
Zarządzanie strategiczne (16 godz.)
Podczas dwudniowego spotkania uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań i trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie tworzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii.
- zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu
Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)
W ramach modułu Zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji – tak jak i w świecie rzeczywistym – jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnicy stają przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi.
Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Studenci przekonują się jednak, że można zredukować tę niepewność, poprzez opieranie swoich decyzji na wynikach z przeszłości. Ponieważ mogą robić korekty, tak więc radzą sobie nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania dotyczące przyszłości).
Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć zawierają poglądowe omówienie decyzji, które uczestnicy muszą podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego.
MODUŁ DO WYBORU (32 GODZ.)
Uczestnicy wybierają jeden moduł z poniższych. W programie studiów znajduje się ten moduł, który został wybrany większością głosów.
- Data Storytelling.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw.
- Zarządzanie zmianą.
- Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu.
LISTA MODUŁÓW w trzecim semestrze EMBA - Leadership Excellence:
The Self-Growth.
Continuous self-improvement, self-development and investment in expanding one's competence is the basis of effective leadership. It allows leaders to be more authentic, trustworthy and loyal to their employees. A leader who takes care to update his resources is an example to others, manages his team more skillfully and makes better decisions. An important part of self-development is competency diagnosis, evaluation of strengths and talents, and the ability to self-reflect on one's behaviors, actions and decisions.
The Team Development.
Developing an employee team is a process that does not only involve going through the various stages, but also such as integrating the team or building trust. In a team, it is important to have diverse skill sets, huge amounts of enthusiasm and commitment. Such teams are people who understand their role in the organization and are intrinsically motivated to achieve collective success. For a team to become cohesive and highly productive, continuous and precise work is needed from a leader who can notice both the potentials and the blockages of his team.
EQ Leadership.
Emotional intelligence leadership is a management style that places a real emphasis on understanding and managing emotions, both one's own and those of team members. Awareness of one's emotions and their impact on one's actions, the ability to control oneself in difficult situations, or to prevent the escalation of conflict situations are just examples of leadership competencies necessary in a demanding business environment. It is also the ability to build and maintain healthy interpersonal relationships, which are getting more and more difficult to find in the modern world.
Productivity & Time management.
The ability to manage oneself in time is an extremely important competency for leaders. The goal is not to fill your time to the brim with tasks. The overriding goal should be to organize time and prioritize tasks in such a way as to focus on the most important tasks and goals, and to secure space for creative thinking, deep analysis and thoughtful decision-making.
Resilience. Managing emotions and stress.
Being resilient is the ability to deal with stressful situations in such a way as to quickly get rid of their negative effects, to recover quickly from difficult experiences. In this module we will discuss methods of developing resilience such as mindfulness, building valuable social relationships and taking care of physical health.
The Excellence in Business - Success Orientation.
Highly effective leadership does not exist without achieving business results, without understanding and managing various aspects of business operations. This is known as a business acumen, which includes both an understanding of the processes operating in the company, as well as an understanding of business goals and methods to achieve them. This area also includes adaptation to change and activities that improve the company's efficiency and innovation.