Kadra dydaktyczna studiów MBA w Chorzowie
Daria RentDzięki studiom MBA wzmocniłam swoje kompetencje w zakresie zarządzania personelem, poznałam też wiele metod negocjacji oraz strategii handlowych, szerzej także spojrzałam na trudności związane z zarządzaniem ryzkiem. Z ogromnym zaciekawieniem uczestniczyłam w zajęciach pani Marzeny Jankowskiej, które uświadomiły mi, jak duży problem mają dziś pracownicy z odpornością psychiczną. Studia umożliwiły mi również poznanie grupy wspaniałych, mądrych, otwartych ludzi. Mam nadzieję, że nasze relacje nie zakończą się z dniem ukończenia studiów.
uczestniczka programu MBA w Chorzowie
Studia Master of Business Administration kładą szczególny nacisk na praktyczną stronę nauczania, dlatego zajęcia prowadzone są przez zespół ekspertów z dużym doświadczeniem biznesowym. Atutem programu jest fakt powierzenia funkcji wykładowców partnerom biznesowym.
Prof. dr hab. dr h.c. Wojciech Czakon – kierownik katedry zarządzania strategicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, twórca katedry zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz katedry teorii zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach; prowadził wykłady na uczelniach we Francji, Włoszech, Belgii oraz wielu uczelniach w Polsce. Koncentruje uwagę badawczą wokół sposobów osiągania celów strategicznych organizacji poprzez tworzenie architektury kompetencji, relacji międzyorganizacyjnych oraz wdrażanie innowacyjnych strategii. Laureat nagrody Prezesa Rady Ministrów (2021) oraz Ministra Edukacji i Nauki (2022) za osiągnięcia naukowe. Członek Rady Doskonałości Naukowej, European Institute for Advanced Studies in Management (EIASM) w Brukseli, były wiceprezydent Europejskiej Akademii Zarządzania (EURAM), członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Autor najnowszego podręcznika zarządzania strategicznego pt. „Jak powstają wielkie strategie? I dlaczego nie wszystkie muszą być wielkie”, PWE Warszawa, 2024.
Dr Krzysztof Koj – ekonomista, menedżer edukacji, trener biznesu i konsultant w dziedzinie negocjacji, komunikacji oraz ekonomicznego otoczenia biznesu; honorowy członek Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach; członek Rady Gospodarczej przy Prezydencie Chorzowa; adiunkt we Franklin University; profesor wizytujący w Modern College of Business and Science w Maskacie, dyrektor akademicki programu MBA w WSB w Chorzowie. Prowadzi zajęcia z negocjacji międzynarodowych.
Radosław Drzewiecki – twórca strategii Lean, która odchodzi od stereotypowego postrzegania lean jako narzędzi i projektów wdrożeniowych, kładąc nacisk na trwałą transformację w pięciu krokach, opartą na ciągłym doskonaleniu procesów, eliminacji marnotrawstw i zaangażowaniu ludzi; autor książki „Strategia LEAN”, współzałożyciel startupu, Sherlock West. Zdobył doświadczenie, współpracując z ponad 300 firmami, m.in..: Solaris, Infosys, MAN, mLeasing, EFL, Amway, Credit Agricole, P&G, PZU, Allianz, LOT czy PKP Intersity.
Stawczyk Ilona – Ekspertka Uniwersytetu WSB MERITO w Warszawie i Chorzowie, Wykładowczyni MBA, studiów podyplomowych, praktyczka biznesowa Analityczka Transakcyjna; Ukończyła kompleksowe 3 letnie studia z zakresu Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej prowadzone przez wykładowców i trenerów International Centre for Developmental Transactional Anylasis Jest autorką podręcznika i podręcznika do ćwiczeń z zakresu AT opracowanego dla słuchaczy MBA Jest współautorką pierwszych w Polsce studiów podyplomowych I i II stopnia Menadżerska Akademia Analizy Transakcyjnej Jest autorką programów rozwojowych dedykowanych kadrze zarządzającej wszystkich szczebli zarządzania ,stworzonych zgodnie z potrzebami klientów. Współpracuje z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi , firmami produkcyjnymi i rodzinnymi Jest współtworzącą Grupę MasterClass AT organizując . szkolenia w tym obszarze prowadzone przez specjalistów z całego świata Współpracuje z Dzielnicą Warszawa Wola w ramach projektu „Wola Kobiet Sukcesu”i Klubem "Przedsiębiorczy Targówek" oraz Fundacją Instytutu Wolontariatu Pracowniczego Jest członkinią PTAT/ Polski Związek Analizy Transakcyjnej i / EATA / European Association for Transactional Analysis/ Bierze udział jako uczestniczka i prelegentka w Międzynarodowych Konferencjach AT i konferencjach poświęconych budowaniu relacji i dialogu międzypokoleniowego. Jako Ekspertka Uniwersytetu współpracuje z mediami propagując wiedzę o Analizie Transakcyjnej nazwanej najbardziej praktyczna koncepcją psychologiczną.
Michał Karlikowski – zarządza projektami i portfelami projektów, prowadzi szkolenia i doradztwo dla kierowników projektu i zespołów projektowych. Jako doradca, trener, coach wspiera organizacje i project managerów w osiąganiu ich celów biznesowych i osobistych. Od ponad 15 lat pracuje w środowisku projektowym w szczególności zajmując się doskonaleniem pracy zespołowej. Pracował m.in. dla Danish Technological Instituje (DTI) Polska, AD Polska, Cersanit, Echo Investment oraz Vaillant. W swojej karierze projektowej przeszedł wszystkie szczeble rozwoju zawodowego od asystenta aż do poziomu dyrektora zarządzającego portfelem projektów. Z sukcesem przygotowuje kandydatów do międzynarodowej certyfikacji IPMA we wszystkich obszarach zarządzania projektami oraz zrównoważonego zarządzania projektami GPM. Autoryzowany trener IPMA Polska, Akredytowany trener GPM, Certyfikowany Doradca Insights Discovery Propagator wiedzy z zakresu projekt managementu.
Prof. UE dr Maria Gorczyńska – absolwentka Kierunku Finanse i Bankowość na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Autorka pracy doktorskiej poświęconej formom zabezpieczania ryzyka w działalności gospodarczej podmiotów. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problemów płynności w kontekście stabilności finansowej przedsiębiorstwa. Autorka wielu opracowań naukowych z zakresu finansów przedsiębiorstw opartych na empirycznej analizie badanych obszarów. Kompetencje zawodowe nabywała, uczestnicząc w kadrach zarządzających podmiotów zarówno sfery publicznej, jak i prywatnej. Zgodnie z kompetencjami i umiejętnościami prowadzi zajęcia z zakresu aparatu narzędziowego wykorzystywanego przy podejmowaniu decyzji finansowych w przedsiębiorstwach.
Dr Mariusz Sokołowski – doktor nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, laureat prestiżowej nagrody w pierwszej edycji konkursu „PRotony” w kategorii „Rzecznik prasowy”. W 2012 r. uhonorowany nagrodą „Lwa PR”. Angażował się w działalność na rzecz poprawy i promocji bezpieczeństwa, inicjując i prowadząc liczne akcje i programy profilaktyczne, w które zaangażowani byli przedstawiciele wszystkich grup wiekowych. Współpracował i nadal współpracuje z kręgiem akademickim, z przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości, a także z organizacjami, m.in. z „Niebieską Linią”, „Itaką”, „WOŚP” i „La Stradą” – jego misją było uaktywnienie wszystkich, dla których ważne jest bezpieczeństwo obywateli.
Marzena Jankowska – trenerka biznesu, nauczycielka akademicka, menedżerka, psychoterapeutka. Ukończyła Szkołę Trenerów METRUM w Katowicach, Kurs Mediacji w Polskim Centrum Mediacji oraz Szkołę Coachingu Menedżerskiego prowadzoną przez dr. Sławomira Jarmuża (Moderator). Obecnie studentka 4-letnich studiów psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Od 15 lat prowadzi szkolenia dla biznesu, administracji i organizacji pozarządowych. Mówczyni TEDx, ekspertka mediowa. Badaczka i popularyzatorka koncepcji odporności psychicznej (mental toughness). Prowadzi autorskie Treningi Odporności Psychicznej 7Cs. Inicjatorka i opiekun merytoryczny ogólnopolskiej akcji „Zrób sobie Self-Week”.
Dr Jerzy Kołodziej – konsultant z ponad 30 letnim doświadczeniem w biznesie. Posiada praktyczne umiejętności nawiązywania relacji z ludźmi reprezentującymi różne szczeble zarządzania oraz wieloletnią praktykę cochingu menedżerskiego dla wyższej kadry kierowniczej. Specjalizuje się w budowaniu zespołów, tworzeniu strategii, skutecznej realizacji dużych projektów oraz w rozwijaniu przedsięwzięć w środowiskach korporacyjnych i międzynarodowych. Certyfikowany trener Insights Discovery z wieloletnią praktyką. Wykładowca akademicki. Wśród jego osiągnieć i certyfikatów znajdują się m.in..: Golden Circle IBM EMEA; Business Leadership Award IBM EMEA; Customer Champion Award IBM EMEA; Top Performer IBM Eastern Europe Inc.; IBM Hundred Percent Club, IBM EMEA (4 krotnie); dwa duże projekty przeprowadzone w sektorze bankowym, które znalazły się na globalnej liście referencyjnej IBM WW; Insights Discovery Licensed Practitioner.
Sylwia Kłyczek – doświadczony manager z prawie 20 letnią praktyką w strukturach operacyjnych, sprzedażowych i HRowych. Trener biznesu, certyfikowany coach ICF i konsultant HR. Specjalizuje się w szkoleniach managerskich i HRowych, coachingu biznesowym w tym coachingu kadry menedżerskiej (executive). Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych i studiach MBA. W swojej karierze pełniła stanowiska Dyrektora Generalnego, Dyrektora Operacyjnego, Dyrektora Doradztwa Personalnego oraz Prezesa Zarządu Od 2014 r Trener, coach i konsultant w Grupa SMART (obecnie LeadersWay) i Manager Zarządzający w agencji headhunterskiej SMART Recruitment. W ramach swojej działalności wspiera i pracuje z zarządami spółek w obszarze procesów zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą oraz poprawy efektywności pracy w oparciu o kompetencje zespołów. Okresowo klienci powierzają jej stanowiska Interim HR Business Partnera lub wiodącego konsultanta w projektach HR.