Już po pierwszym zjeździe na studiach MBA wiedziałem, że jest to dobra inwestycja. Gdy poznałem grupę, zdałem sobie sprawę, że jeżeli prowadzący będą chcieli skorzystać z naszych doświadczeń zawodowych, a my z ich bogatego doświadczenia, to razem stworzymy wartościowe zajęcia. Jestem obecnie na drugim roku i uważam, że to jak najbardziej się udało

Paweł Obrzud
uczestnik studiów MBA w Opolu

Ideą studiów Master of Business Administration jest wykształcenie umiejętności strategicznego i globalnego spojrzenia na stan oraz funkcjonowanie przedsiębiorstwa zarówno w warunkach krajowych, jak i w środowisku międzynarodowym. 

 

Program MBA kierujemy do:

Program MBA kierujemy do kadry menedżerskiej, dla której zdobycie wykształcenia kierunkowego jest konieczne w celu rozwoju kariery, oraz do osób, chcących udoskonalać swoje umiejętności menedżerskie przydatne w typowych sytuacjach biznesowych. Studia pozwalają na ugruntowanie wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania biznesu.  

Studia kierowane są również do osób na stanowiskach zarządczych, które nie mają wcześniejszego wykształcenia menedżerskiego i chcą zdobyć kompetencje właśnie w tym zakresie oraz osób, które chcą usystematyzować wiedzę z zakresu prowadzenia i rozwijania biznesu.

 

Organizacja zajęć

Studia MBA trwają 2 lata. Zjazdy odbywają się w formie niestacjonarnej w soboty i niedziele, co 2-3 tygodnie, i trwają po 8 godzin dydaktycznych dziennie. Program został podzielony na moduły.

Łącznie na program składa się 360 godzin zajęć obowiązkowych oraz 32 godzin zajęć fakultatywnych o różnorodnej tematyce, obejmującej całość zagadnień niezbędnych do sprawnego zarządzania firmą.   

Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim. Raz w roku organizowana jest sesja wyjazdowa. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich modułów. Program zamyka symulacja biznesowa, która jest oceną umiejętności oraz wiedzy zdobytych podczas studiów.   

W czasie studiów uczestnicy mają możliwość wziąć udział w modułach językowych. Są to intensywne szkolenia z języka angielskiego oparte na aktywnych metodach pracy.

Metody kształcenia  

W procesie dydaktycznym wykorzystywane są praktyczne metody nauczania. Najważniejszy jest aktywny udział uczestników w zajęciach. Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami i symulacją biznesową, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności menedżerskie. Studia MBA to w dużej mierze praca własna. Uczestnicy otrzymują bezpłatne materiały dydaktyczne niezbędne do przygotowania się do zajęć. Materiały te są też dostępne przez całą dobę w serwisie internetowym Extranet, dzięki któremu zapewniony jest stały kontakt z uczelnią. W Extranecie dostępne są również plany zajęć i informacje o płatnościach.  

Harmonogram zjazdów znajdziesz tutaj.

Zaliczenie studiów 

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich modułów. Program zamyka symulacja biznesowa, która jest oceną umiejętności oraz zdobytej podczas studiów wiedzy.

Poszczególne moduły w ramach programu uczestnicy zaliczają na podstawie wytycznych trenera (praca zaliczeniowa, projekt grupowy, obecność na zajęciach). Zaliczenie studiów polega na uzyskaniu pozytywnej oceny z:   

  • wszystkich modułów w ramach programu,  
  • symulacji biznesowej Marketplace,
  • indywidualnej pracy biznesowej,   
  • testu końcowego.   

 

Elementem warunkującym jest minimum 80% obecności.  

Prestiżowy dyplom

Uwieńczeniem ciężkiej pracy jest otrzymanie dyplomu ukończenia studiów MBA, wystawionego przez Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu, który stanowi potwierdzenie zdobycia konkretnych kwalifikacji menedżerskich. Dyplom podpisany jest przez reprezentantów obydwu uczelni: Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu i Franklin University. Absolwenci Programu MBA otrzymują dodatkowo świadectwo ukończenia Podyplomowych Studiów Master of Business Administration Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. 

 

 

Moduły realizowane w ramach programu studiów MBA:

OBIERZ KURS NA MBA – spotkanie wprowadzające do studiów (8h)

KOMUNIKACJA (48h)

Psychomanipulacje w biznesie (16 godz.)

W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:

  • opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała
  • zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych
  • zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji. 

Wystąpienia publiczne/ Hybrydowa komunikacja lidera (moduł online) (16 godz.) 

Skuteczny lider to skuteczny mówca. Wystąpienia publiczne takie jak prezentacje czy krótkie przemówienia przed grupą są nieodłącznym elementem ambitnego środowiska pracy. Każde wystąpienie stawia naszą wiarygodność na szali. Każda prezentacja ma wpływ na to jak jesteśmy postrzegani przez grupę i może pozytywnie bądź negatywnie wpłynąć na naszą karierę.
Techniki wystąpień publicznych to system przygotowania i przeprowadzenia prezentacji bądź przemówienia na dowolny temat. Jasno, skutecznie i z pewnością siebie. Oparte na wiedzy i umiejętnościach z zakresu min. psychologii socjalnej, techniki wystąpień pozwolą nauczyć, przekonać lub zainspirować każdą widownię i zbudować autorytet mówcy. Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:

  • efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi, przed każdą ilością osób i w każdej sytuacji
  • wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie i motywację u widowni oraz wpływać na jej emocje
  • świadomie wykorzystywać język ciała podczas prezentacji, by zjednać sobie słuchaczy
  • profesjonalnie korzystać z pomocy wizualnych
  • przekonać do swoich racji i zainspirować publiczność
  • wykorzystywać poznane techniki w codziennym, niekoniecznie zawodowym, życiu.

Negocjacje w biznesie (16 godz.)

Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy modelu procesu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych
  • zrozumienia procesu percepcji partnera, siebie i sytuacji negocjacyjnej
  • tworzenie strategii negocjowania
  • planowania zadań negocjacyjnych
  • wdrażania podstawowych praw negocjacji
  • zaznajomienia się z technikami negocjacji
  • opanowania umiejętności redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu
  • diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji
  • radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych
  • poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.


OTOCZENIE BIZNESOWE (32h)

Otoczenie prawne (16 godz.)

Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:

  • krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firmadokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej
  • dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy
  • wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa
  • zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne
  • przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych
  • podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.

Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)

Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia mają na celu kształtowanie u uczestników orientacji w zakresie podstawowych współczesnych ekonomicznych problemów globalnych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej
  • zrozumieć współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej
  • analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.


Human Resources (32h)

Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz.)

Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukonczeniu kursu będą potrafili: 

  • rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach
  • rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im
  • rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu
  • maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole
  • poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu 
  • rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera
  • rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu
  • poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI.

Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz.)

Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji
  • budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy 
  • budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia 
  • udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku
  • umiejętnie ustawiać cele w organizacji
  • rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji
  • wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy
  • analizować zasadnicze funkcje human resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji 
  • opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji. 


RACHUNKOWOŚĆ (16h)

Rachunkowość zarządcza (16 godz.)

Rachunkowość zarządcza jest podstawowym systemem informacyjnym. Jej celem jest dostarczanie informacji, które powinny sprzyjać sprawniejszemu zarządzaniu jednostką gospodarczą. Podczas zajęć omówione zostaną funkcjonalne aspekty rachunkowości zarządczej, w tym planowanie, podejmowanie decyzji, a także ocena wyników przedsiębiorstwa. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wykorzystywać informacje pochodzące z ksiąg rachunkowych do podejmowania decyzji zarządczych
  • rozróżniać koszty prowadzonej działalności i metody ich analizy
  • dokonywać, przy podejmowaniu decyzji z zakresu budżetowania kapitałowego, odpowiednich szacunków dotyczących przepływów pieniężnych, a także stóp procentowych.


MARKETING (32h)

Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu (16 godz.)

Innowacyjne podejście do problemu kreatywnośći. 
Czym naprawdę jest kreatywność? Jak ją oswoić i aktywować?
Jakie są jej rzeczywiste zastosowania w praktyce? Jaki jest związek między kreatywnością a zyskiem? Kreatywnością a pozycją zawodową? Jak zarządzać kreatywnością w procesie marketingowym?
Jakie problemy może powodować jej nadmiar lub jej brak? Jak uczynić z niej precyzyjne narzędzie, a nie obiekt zachwytów?

  • dlaczego i jak należy kontrolować kreatywność w marketingu
  • kreatywne rozwiązanie jako obiektywna miara tego, ile to za dużo
  • metoda oceny pomysłów
  • umiejętność bycia kreatywnym na żądanie 
  • zrozumienie procesu i jego przebiegu.

Marketing zarządczy - strategie i trendy (16 godz.)

Strategia marketingowa wyznacza cele, pozwala przyjąć pozycję na rynku, jest kompasem w drodze do rozwoju marki. Firmy orientując się klientocentrycznie skutecznie budują przewagę rynkową, także na konkurencyjnych rynkach. Mamy na to dowody, gdyż raport McKinsey wykazał w 2019 roku, że przedsiębiorstwa inwestujące w marketing przynoszą nawet 25% większe zwroty dla akcjonariuszy. Światowe badania pokazują także, że 81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. 

Podczas zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia, które pozwolą zrozumieć strategiczną rolę marketingu:

  • Klientocentryzm jako orientacja rynkowa XXI wieku
  • cele marketingu strategicznego - od wzrostu wartości firmy po employer branding 
  • marketing wartośći - tworzenie propozycji wartości źródłem przewagi rynkowej
  • budowanie ścieżki klienta w oparciu o lejek marketingowy (zasada AIDA)
  • zasada 60/40 w marketingu - działania wizerunkowe vs sprzedażowe, zarządzanie budżetem
  • wskaźniki marketingowe - jak monitorować skuteczność działań marketingowych w oparciu o dane
  • przegląd 3 najważniejszych współczesnych trendów marketingowych: content marketing, AI sztuczna inteligencja w marketingu, neuromarketing

Po zakończeniu modułu uczestnicy nabędą:

  • rozwinięte zrozumienie roli marketingu strategicznego 
  • umiejętność stosowania klientocentrycznego podejściakompetencje w zakresie tworzenia strategii marketingowej
  • zdolność do monitorowania skuteczności działań marketingowych
  • wiedzę na temat współczesnych tredów marketingowych
  • praktyczne doświadczenie poprzez studia przypadków i ćwiczenia.


ZARZĄDZANIE (80h)

Zarządzanie biznesem międzynarodowym (16 godz.)

Istotą prowadzonego przedmiotu jest pokazanie skomplikowanego otoczenia międzynarodowego polskiego biznesu z uwzględnieniem aspektów „twardych”, takich jak np. relacje handlowe i inwestycyjne pomiędzy gospodarką Polski, branżami, pojedynczymi firmami, oraz „miękkich”, koncentrujących się na uwarunkowaniach kultury biznesu międzynarodowego, niezwykle ważnych z punktu widzenia skutecznego funkcjonowania polskiej firmy w otoczeniu firm i klientów zagranicznych. Dzięki warsztatom z doświadczonym byłym polskim dyplomatą gospodarczym uczestnicy będą mieli szansę poznania licznych przykładów z prawdziwej praktyki biznesu międzynarodowego oraz możliwość analizy własnych, firmowych doświadczeń biznesowych. Po ukończeniu modułu uczestnicy:

  • będą identyfikować kompleks zewnętrznych uwarunkowań biznesowych dla swojej firmy/instytucji 
  • dowiedzą się, jak skutecznie i asertywnie nawiązywać kontakty biznesowe z partnerami zagranicznymi 
  • dowiedzą się, gdzie szukać pomocy państwa przy pojawieniu się ewentualnych kłopotów 
  • poznają wartościowe źródła informacyjne przydatne do przygotowania ekspansji zagranicznej swojej firmy. 

Zarządzanie projektami z perspektywy kaskadowej, zwinnej, optymalizacyjnej i eksploracyjnej (32 godz.)

Zarządzanie projektami stało się dominującą metodą tworzenia i wdrażania innowacji. Dzisiaj możemy wyróżnić klasyczne zarządzanie kaskadowe, modne ostatnio zwinne, optymalizacyjne, które umieściło się w swojej niszy i eksploracyjne (discovery), które staje się dopiero trendem. Zajęcia przybliżą, wskażą różnicę oraz silne i słabe strony. Porozmawiamy o tym, w jakich sytuacjach i w jaki sposób je stosować, aby przyczynić się do sukcesu organizacji. Zajmiemy się również tym, w jaki sposób projekty poprawiają strategiczną kondycję organizacji. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • dobrać właściwe podejście zarządzania projektami do sytuacji i problemu
  • na poziomie portfela inicjować i nadzorować projekty
  • wspierać kierowników i zespoły projektowe.

Zarządzanie zmianą (16 godz.)

Zmiana to stała część życia każdej organizacji. Często postrzegana jednak - zarówno przez pracowników, jak i liderów - jako niebezpieczeństwo lub wręcz zagrożenie. Nie musi jednak tak być. Warto zmianę zaplanować, przygotować się do niej i nabyć umiejętności, które pozwolą sprawienie ją przeprowadzić, tak by stała się szansą na lepsze funkcjonowanie całej organizacji w zmieniającym się coraz szybciej otoczeniu. Zajęcia w obszarze zarządzania zmianą pozwolą lepiej zrozumieć reguły rządzące wprowadzaniem zmian w organizacji oraz wyeliminować potencjalne zagrożenia związanej z jej wdrażaniem. Udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • poznania i zrozumienia procesu zmiany
  • określenia postaw pracowników w procesie zmiany i przeprowadzenia ich przez niego
  • nauki tworzenia efektywnych komunikatów w procesie wprowadzania zmian w organizacji
  • zrozumienia przyczyn oporu wobec zmiany i poznania sposobów na jego przełamywanie
  • znalezienia sposobów motywacji pracowników do wprowadzania zmian
  • poznanie swoich zasobów w zmianie i osobistego jej postrzegania.

ESG - zrównoważony rozwój w biznesie (16 godz.)

Moduł zrównoważony rozwój i ESG na studiach MBA koncentruje się na kształtowaniu świadomości i umiejętności związanych z integrowaniem aspektów ekologicznych, społecznych i zarządczych w strategie biznesowe. Uczestnicy będą zgłębiać idee zrównoważonego rozwoju oraz zagadnienia związane z ESG, aby zrozumieć ich znaczenie dla biznesu i społeczeństwa. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą:

  • rozumieć znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz kluczowe kwestie związane z ESG (Environmental, Social, Governance)
  • rozpoznawać obszary wpływu działań biznesowych na środowisko naturalne, społeczeństwo i struktury zarządcze i odwrotnie 
  • rozumieć strategie zrównoważonego rozwoju dla organizacji i integrować aspekty ESG w procesy decyzyjne organizacji
  • rozumieć efektywnie komunikowanie się z interesariuszami w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań zgodnych z zasadami ESG.


FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (48h)

Źródła finansowania (16 godz.)

Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem modułu jest podniesienie kompetencji w zakresie:

  • specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej
  • analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału
  • doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.

Analiza wiarygodności finansowej (16 godz.)

Moduł poświęcony jest przekazaniu wiedzy dotyczącej narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. W ramach zajęć szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. W związku z tym celem zajęć jest przede wszystkim uzyskanie następujących efektów:

  • pozyskania informacji finansowych z otoczenia biznesowego
  • wykorzystania narzędzi do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa
  • opanowania praktycznego sposobu czytania informacji finansowych
  • nabycia umiejętności podejmowania decyzji przekładających się na wyniki finansowe.

Ocena efektywności inwestycji (16 godz.)

Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. Celem modułu jest zatem przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności przydatnych w analizie i ocenie planowanych oraz realizowanych projektów inwestycyjnych,. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych
  • określić wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.


STRATEGIA (32h)

Zarządzanie strategiczne (16 godz.)

Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań oraz trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie towrzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach wpasowując je do przyszłych stretagii.

  • zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu.

Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)

W ramach modułu zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji – tak jak i w świecie rzeczywistym – jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych wariantów decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi. Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Uczestnicy przekonają się jednak, że można zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje na wynikach decyzji z przeszłości. Mogą potem dokonywać korekt, tak więc można sobie radzić nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania).
Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć będą zawierały poglądowe omówienie decyzji, które uczestnik musi podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego. 


MODUŁY DO WYBORU (32 godz.). 

Decyzję podejmują uczestnicy danej edycji. W programie studiów znajdą się te dwa moduły, które zostaną wybrane większością głosów w grupie. Do wyboru są następujące zajęcia: 

  • Jak zbudować mentalny mistrzowski zespół i być nieformalnym liderem  
  • Tech-Trends - transformacja cyfrowa
  • E-commerce
  • Warsztat Lean z wykorzystaniem gry symulacyjnej BATERIADA

Dodatkowe szkolenia

Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. 

Wyjazd do USA – dla chętnych