Zjazdy
- studia MBA trwają 2 lata
- zjazdy odbywają się nie częściej niż dwa razy w miesiącu (sobota i niedziela) i trwają po 8 godzin dydaktycznych dziennie
- program studiów jest podzielony na 18 modułów i seminarium dyplomowe, a całość realizowana jest podczas 22 zjazdów
- łącznie na program składają się 352 godziny kontaktowe
Język wykładowy
Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim według programu przygotowanego przez Uniwersytet WSB Merito w Toruniu i zatwierdzonego przez Radę Programową i Franklin University. Wykłady nauczycieli z Franklin University i innych zagranicznych uczelni są fakultatywne i tłumaczone na język polski. W ramach programu realizowany jest blok zajęć wprowadzający specjalistyczne słownictwo anglojęzyczne stosowane w praktyce biznesowej.
Metody nauczania
W programie wykorzystuje się przede wszystkim interaktywne metody nauczania:
- analizy przypadków (case studies),
- dyskusje i pracę w grupach,
- realizację projektów,
- symulacje oraz prezentacje.
Materiały dydaktyczne
Podczas zjazdów każdy uczestnik otrzymuje przygotowany przez wykładowcę komplet materiałów dydaktycznych, który zawiera m.in.:
- autorskie opracowania,
- zadania i przykłady do samodzielnego rozwiązania,
- analizy przypadków,
- materiał teoretyczny,
- akty prawne,
- niezbędne informacje organizacyjne, takie jak zasady zaliczenia.
Uczestnicy mają również dostęp do biblioteki i czytelni WSB Merito oraz wewnętrznego serwisu internetowego Extranet oraz platformy e-learningowej Moodle.
Sposób zaliczania zajęć
- uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
- każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem.
Podstawą ukończenia 2-letnich studiów MBA jest uczestnictwo w minimum 80% wszystkich przewidzianych w programie zajęć, zaliczenie wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pracy dyplomowej i jej obrony.
Dyplom
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów oraz dyplom MBA sygnowany przez Uniwersytet WSB Merito w Toruniu i amerykańskiego partnera programu – Franklin University.
EKONOMIA MENEDŻERSKA
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
PRAWO W ZARZĄDZANIU
STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
MIĘDZYNARODOWE PRAWO HANDLOWE
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM BIZNESU
PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU FINANSOWYM
MARKETING I SPRZEDAŻ
IT W ZARZĄDZANIU
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI (GRA MENEDŻERSKA)
LEADERSHIP I TRENING MENEDŻERSKI
KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA I SYSTEMY MOTYWACJI MENEDŻERA
LOGISTYKA I ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHAMI DOSTAW
BUSINESS ENGLISH
BIZNES PRZYSZŁOŚCI
EKONOMIA MENEDŻERSKA
Moduł służy prezentacji podstawowych koncepcji i metod stosowanych przez menedżerów przy dokonywaniu
analizy ekonomicznej, niezbędnej przy podejmowaniu decyzji oraz racjonalizacji procesów gospodarczych
(zarówno w skali mikro, jak i makro). Ma on na celu zapoznanie uczestników z możliwościami zastosowania
podstawowych metod i narzędzi ilościowych, wspierających prowadzenie działalności oraz wykonywanie pracy
menedżera. W czasie zajęć przedstawiane są wybrane metody i systemy wspomagające procesy podejmowania
decyzji w warunkach ryzyka i niepewności. Wypracowywane są także umiejętności przewidywania wybranych
scenariuszy możliwych wydarzeń gospodarczych związanych z przedsiębiorstwem.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
W ramach modułu uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania kadrami poprzez maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego w organizacji. Po jego ukończeniu będą potrafili m.in.: wykorzystywać metody motywacji pracowników, tworzyć plany rozwoju i budżetować w obszarze HR.
Każdego dnia na świecie przeprowadza się dziesiątki tysięcy prezentacji i wystąpień publicznych. Ich celem jest sprzedaż produktu lub usługi, przekazanie informacji, pozyskanie kapitału, twórczych pomysłów czy też rozwijanie umiejętności słychaczy, którzy dzięki prezentacji pozyskują konkretną, skondensowaną wiedzę. Jednym z najpilniej strzeżonych sekretów świata biznesu jest marnotrawienie pieniędzy i milionów godzin pracy na wystąpienia i prezentacje, które nie spełniają założonego celu, a co gorsza, nie dają żadnych korzyści. Moduł pomaga poznać tę tajemnicę, a uzyskane umiejetności pomogą tworzyć ciekawe, mądre i dojrzałe prezentacje że prezentacje.
Zarządzanie determinuje decyzje gospodarcze w zakresie majątku, kapitału, przepływów pieniężnych. Optymalizacja ryzyka decyzji gospodarczych w managerskich procesach decyzyjnych wymaga bieżącej analizy rozwiązań, standardów, regulacji prawa korporacyjnego. Celem modułu jest identyfikacja i modele zarządzanie obszarem prawnych aspektów realizacji strategii przedsiębiorstwa.
STRATEGIE PODATKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę o polskim prawie podatkowym, zapoznają się z orzecznictwem sądów krajowych i ETS oraz interpretacjami Ministerstwa Finansów. Po ukończeniu modułu będą potrafili m.in. wykorzystywać znajomość regulacji prawnych dotyczących podatków oraz stosować metody optymalizacji podatkowej.
MIĘDZYNARODOWE PRAWO HANDLOWE
Celem modułu jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu prawnych uwarunkowań handlu międzynarodowego, które pozwolą na:
- zrozumienie specyfiki prawnej kontraktów w handlu międzynarodowym, związanej ze stosowaniem prawa jednolitego bądź rozwiązań kolizyjnoprawnych dla ustalenia prawa właściwego dla kontraktu
- wykorzystanie klauzul umownych w celu racjonalnego rozłożenia ryzyka kontraktowego
- dostosowanie treści kontraktu do gestii handlowej i transportowej danego podmiotu.
Cel modułu: Uczestnicy zajęć Zarządzanie Strategiczne na WSB Merito nauczą się krytycznej analizy, planowania i wdrażania efektywnych strategii biznesowych. Zdobędą kompetencje do podejmowania strategicznych decyzji i zarządzania zasobami w celu osiągnięcia długoterminowych celów organizacji.
Zakres nauki i umiejętności: Uczestnicy zdobędą kompetencje w:
- Analizie zewnętrznych i wewnętrznych czynników wpływających na organizację.
- Zrozumieniu globalnych trendów rynkowych i ich wpływu na strategie biznesowe.
- Technikach strategicznego decydowania opartych na analizach i danych.
- Tworzeniu i wdrażaniu planów strategicznych.
Metody nauczania:
Zajęcia łączą tradycyjne wykłady z aktywnym uczestnictwem słuchaczy poprzez studia przypadków, symulacje biznesowe, dyskusje grupowe oraz warsztaty z rzeczywistymi przykładami biznesowymi.
Rozwój kompetencji menedżerskich:
Moduł wspiera rozwój kompetencji menedżerskich poprzez ćwiczenia praktyczne związane z zarządzaniem, komunikacją i wdrażaniem zmian.
Elementy wyróżniające:
Bezpośrednia współpraca z praktykiem biznesu, unikalne połączenie teorii i praktyki oraz moduł dotyczący zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w zarządzaniu.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
W trakcie modułu uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz wypracują umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji menedżerskich w tym zakresie. Uczestnicy zostaną zapoznani z:
- aspektem inwestycyjnym funkcjonowania przedsiębiorstwa
- strukturą kapitału przedsiębiorstwa
- współczesną analizą wartości przedsiębiorstwa
- elementami wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Działalność gospodarcza determinuje ryzyko m.in. w wymiarze operacyjnym, inwestycyjnym, finansowym oraz z poziomu interesariuszy i akcjonariuszy przedsiębiorstwa. Celem modułu jest identyfikacja, pomiar, analiza i zarządzanie portfelem ryzyk biznesu z uwzględnieniem strategii i elementów kształtowania wartości rynkowej współczesnych organizacji. Ponadto uczestnicy zapoznają się z najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania
jakością i środowiskiem, co przełoży się na jakość podejmowanych przez nich decyzji menedżerskich.
PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU FINANSOWYM
W trakcie zajęć uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu rynków finansowych w Polsce oraz umiejętności dotyczące pozyskiwania kapitału i zarządzania nim. Moduł prezentuje możliwości zdobywania kapitału na sfinansowanie działalności i rozwoju przedsiębiorstwa oraz związane z tym ryzyko. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili m.in. identyfikować, analizować i wykorzystywać źródła pozyskiwania kapitału.
MARKETING I SPRZEDAŻ
Moduł dostarcza wiedzę na temat uwarunkowań współczesnego marketingu i sprzedaży, kształci umiejętności z zakresu identyfikacji, rozumienia oraz funkcjonowania w wielokulturowej rzeczywistości współczesnego biznesu, a także pozwala udoskonalić styl prowadzenia prezentacji i przekazywania informacji strategicznych dla organizacji. Uczestnicy nauczą się efektywnego zarządzania procesem sprzedaży.
IT W ZARZĄDZANIU
W trakcie modułu uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu wykorzystania technologii informatycznych w zarządzaniu procesami w przedsiębiorstwach w różnych obszarach działalności gospodarczej z perspektywy strategicznej i taktycznej. Zdobędą też umiejętności doboru i aplikowania współczesnych rozwiązań IT w procesach biznesowych i zarządczych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych i mobilnych. Moduł wskaże
uczestnikom, jak wzmocnić tzw. inteligencję biznesu dzięki wyposażeniu menedżerów w odpowiednie narzędzia informatyczne.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI (GRA MENEDŻERSKA)
Rola menedżera to przekuwanie ambitnych planów w realne efekty, a z pomocą przychodzą różne metody zarządzania projektami. W trakcie modułu uczestnicy zapoznają się z niektórymi z nich (waterfall oraz Agile). Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili m.in. stosować w praktyce biznesowej podejście projektowe oraz wykorzystywać narzędzia IT wspomagające zarządzanie projektami.
LEADERSHIP I TRENING MENEDŻERSKI
Moduł uczy, jak praktycznie budować potencjał firmy dzięki umiejętnościom menedżerów w zakresie efektywnej komunikacji, kierowania zespołem oraz sztuki negocjacji. Głównymi celami modułu są:
- rozwój kompetencji miękkich menedżera
- przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności na temat nowoczesnych technik i efektywnych metod
- zarządzania ludźmi
- zapoznanie uczestników ze skutecznymi metodami rozwijania potencjału i umiejętności swoich współpracowników.
KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA I SYSTEMY MOTYWACJI MENEDŻERA
Zarządzanie łączy kompetencje miękkie i twarde. Planowanie, organizacja, motywacja i ocena efektywności zasobów wymaga komunikacji celów i metod analizy wykonania. Celem modułu jest prezentacja i zastosowanie światowych trendów w zakresie systemów komunikacji i motywacji managerskiej, ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania i monitoringu wykonania strategii organizacji.
LOGISTYKA I ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHAMI DOSTAW
Uczestnicy przeanalizują system i procesy logistyczne przedsiębiorstw oraz zidentyfikują motywację, mechanizmy i efekty budowania globalnych i lokalnych łańcuchów dostaw. W trakcie zajęć uczestnicy nabędą umiejętności doboru i wykorzystania technologii informatycznych w procesach logistycznych.
BUSINESS ENGLISH
W ramach zajęć językowych uczestnicy nabędą umiejętności swobodnej konwersacji na tematy biznesowe z kontrahentami anglojęzycznymi, a także czytania oraz samodzielnego pisania tekstów biznesowych i korespondencji handlowej. Utrwalą wiedzę ekonomiczną w najważniejszych dziedzinach zarządzania firmą oraz poszerzą umiejętności o liczne kompetencje miękkie ćwiczone w języku angielskim. Zajęcia są prowadzone metodą treningu językowego.
BIZNES PRZYSZŁOŚCI
Modelowanie struktur biznesowych jest kluczową kompetencją współczesnych managerów. Ewolucja, determinant wartości organizacji i stały rozwój narzędzi zarządzania strategicznego jest podstawą architektury każdego biznesu. Celem modułu jest budowa innowacyjnych modeli biznesowych z wykorzystaniem narzędzi Business Model Canvas. Przedmiotem analiz w czasie zajęć będą studia przypadków przedsiębiorstw z różnych branż, zwłaszcza usługowych, w tym finansowej, jak również IT czy biotechnologicznej.
Celem modułu jest wyposażenie uczestników w teoretyczne i praktyczne umiejętności do stosowania zasad Lean Management w celu eliminacji marnotrawstwa i doskonalenia procesów.
Zakres nauki i umiejętności:
- Historia i terminologia Lean Management
- Metoda 5S (wdrożenie, szkolenie, techniki motywacji, utrzymanie)
- Kaizen i techniki ciągłego doskonalenia (Six Sigma, 8D, 5Why, 4M, Ishikawa)
- Teoria strat (MUDA) - analiza i eliminacja marnotrawstwa
- Inwestycje w kaizen i ROI
- Value Stream Mapping (VSM)
Metody nauczania:
- Wykłady teoretyczne
- Interaktywne warsztaty
- Wizyta w zakładzie Sohbi Craft Poland
Rozwój kompetencji menedżerskich:
- Zarządzanie zespołem
- Motywowanie pracowników
- Analiza procesów i usprawnienia
Elementy wyróżniające:
- Praktyczne podejście
- Doświadczeni wykładowcy
- Rzetelność i aktualność wiedzy
Moduł wyjazdowy
Rozpoczęcie zajęć w pierwszym roku nauki połączone jest z wyjazdem integracyjnym. Wówczas zajęcia są przeprowadzane poza siedzibą uczelni. Jest to doskonała okazja do poznania się i integracji wewnątrz grupy.
Partnerstwo biznesowe
Rozwój programu MBA wspierają lokalne firmy, które uczestniczą w tworzeniu merytoryki modułów, udostępniają firmowe studia przypadków, organizują wizyty studyjne czy dostarczają materiały.
Wizyty studyjne
Elementem wzbogacającym proces dydaktyczny są wizyty studyjne w wybranych przedsiębiorstwach, w czasie których uczestnicy zapoznają się z praktycznymi aspektami ich funkcjonowania i zarządzania nimi (benchmarking).
Zajęcia w USA – dla chętnych
Raz w roku dla uczestników programów MBA organizowany jest wyjazd do siedziby partnera – Franklin University w USA – w czasie którego realizowany jest autorski program dostosowany do profilu studiów. Plan pobytu w USA obejmuje m.in. spotkania i warsztaty prowadzone na uczelni oraz w wybranych amerykańskich firmach.
Wykłady VIP
Uczestnicy programu MBA mogą uczestniczyć w wykładach gościnnych prowadzonych przez amerykańskich wykładowców partnerskiej uczelni oraz gości VIP.
MBA Days
Dwa razy w roku organizowane są wykłady otwarte w ramach MBA Days. Jest to okazja, by zobaczyć, jak prowadzone są zajęcia, porozmawiać z wykładowcami (m.in. jest to kadra dydaktyczna z Franklin University), opiekunami. W wydarzeniu uczestniczą również aktualni uczestnicy programu MBA, dzięki czemu jest możliwość poznania opinii na temat studiów z pierwszej ręki.
Networking
Dodatkowym atutem studiów MBA jest możliwość budowania sieci kontaktów wśród uczestników i absolwentów, przedstawicieli kadry menedżerskiej wielu uznanych w Polsce firm.
Prestiżowy dyplom MBA
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów oraz dyplom MBA sygnowany przez WSB i amerykańskiego partnera programu – Franklin University.