Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie promować swój sklep internetowy za pomocą firmowego bloga? A może zastanawiasz się w jaki sposób dotrzeć do nowych Klientów wykorzystując historię swojej firmy i zakładania biznesu? To wszystko możesz osiągnąć za pomocą bloga firmowego!
Posiadanie bloga firmowego przez firmy i sklepy internetowe już nikogo nie dziwią. Jego zastosowanie z powodzeniem wykorzystują marketerzy, właściciele firm oraz sami pracownicy. Ta wyjątkowa, choć inna strona sklepu to forma uzupełnienia informacji, a także narzędzie napędzające sprzedaż. Zgłębienie tematu pozwala na zrozumienie wielu pozytywnych aspektów płynących z dzielenia się informacjami.
Jak założyć bloga?
Na rynku internetowym istnieje wiele serwisów oferujących założenie bloga. Wiąże się to jednak z osobnym logowaniem się do zewnętrznych systemów. Zapamiętywanie loginów i haseł może stać się uciążliwe przez natłok obowiązków w e-biznesie.
W przypadku platform SaaS, oprogramowanie zostało skonstruowane tak, by dać Klientom możliwość prowadzenia bloga w obrębie sklepu internetowego. Zakładając sklep otrzymujemy zatem gotową zakładkę BLOG, która jest zintegrowana ze sklepem internetowym. Po aktywowaniu opcji w sklepie internetowym wyświetlona zostanie zakładka BLOG. Łatwe zarządzanie blogiem pozwala na jego intuicyjną obsługę, dzięki czemu każdy będzie potrafił stworzyć dodatkowe miejsce informacyjne o swoim e-biznesie.
Co pisać na blogu?
Zacznij od najprostszej rzeczy - przedstaw na początku historię swojego biznesu. Dlaczego chciałeś założyć własny sklep internetowy, jaki był Twój pomysł na biznes, a także co wpłynęło na podjęcie decyzji o założeniu własnej działalności gospodarczej. Dzięki pokazaniu "ludzkiej twarzy" e-biznesu, zwrócisz na siebie uwagę Klientów i pozyskasz ich zaufanie. To wartości, które każdy Sprzedawca będzie starał się jak najdłużej zatrzymać przy sobie. Od czasu pojawienia się pierwszego wpisu - warto systematycznie dodawać nowe treści. Konsekwentnie pojawiające się artykuły dotyczące nowości w branży czy oferty w sklepie połączone z newsletterem zdobędą lojalnych czytelników i zarazem kupujących. A jak powszechnie wiadomo, zbudowanie silnych relacji z Klientami jest kluczowe dla rozwoju naszego biznesu.
Kiedy pomysły na unikalne teksty powoli się wyczerpują, nadszedł czas na szczegółowe przedstawienie swoich produktów. Według badań ekspertów z Animoto, aż 96% Klientów uważa klipy video w sklepie przekonują ostatecznie do zakupu danego produktu. Pozytywne skojarzenie z marką sklepu po obejrzeniu filmu przyznało 71% ankietowanych. 58% uznało, że dzięki publikowaniu własnych filmów firma staje się w ich oczach bardziej wiarygodna.
Zaraz za filmami video wysoką pozycję w budowaniu zaufania mają opinie Klientów Twojego sklepu. Każda pozostawiona pozytywna ocena produktów, jakości obsługi czy szybkości wysyłki - tworzy wizerunek profesjonalnego e-sklepu.
W jaki sposób pisać na blogu?
Przede wszystkim blog w sklepie internetowym powinien nawiązywać do charakteru branży i asortymentu w sklepie. Nie bez znaczenia jednak warto wykorzystać potencjał bloga w obrębie sklepu internetowego dla polepszenia swoich wyników w wyszukiwarce. Dzięki stosowaniu słów kluczowych na które pozycjonujemy swój sklep, podniesiemy swoją pozycję w Google. Należy przy tym jednak pamiętać, że kopiowanie cudzych artykułów, wpisów, wypowiedzi - zostanie automatycznie potraktowane przez wyszukiwarkę jako skopiowana treść. Przez takie praktyki nasze notowania witryny mogą drastycznie się obniżyć. Dlatego warto poświęcić czas na własnoręcznie wykonywane posty. Wpisy na blogu możemy urozmaicać wywiadami z ekspertami z naszej branży. Interesujące informacje
Jakie są korzyści z posiadania bloga w sklepie internetowym?
Budujesz swój wizerunek - im więcej będziesz poświęcał czasu na zbudowanie pozytywnych relacji z Klientami, tym więcej i dłużej korzyści będziesz z nich czerpał.
Zwiększasz lojalność Klientów wobec e-sklepu.
Polepszasz swoją widoczność w Internecie.
Zyskujesz większą sprzedaż!
7 porad jak ulepszyć bloga w sklepie internetowym:
1) umieszczaj regularnie interesujące wpisy,
2) nie udawaj kogoś innego niż jesteś,
3) zwracaj uwagę na poprawną pisownię i gramatykę,
4) używaj słów kluczowych dla lepszego pozycjonowania,
5) linkuj do swoich produktów w sklepie (opisując najnowszą torebkę z kolekcji danego projektanta podobną do tej z Twojego asortymentu - zaproponuj ją Klientom),
6) pisz według ustalonych wcześniej tematów
7) zawsze pisz prawdę, szanując przy tym konkurencję.
Paulina Szymańska
Źródło: www.albercik.pl